October 20, 2021
Technology

Snopes founder David Mikkelson apologizes for plagiarism

The co-founder and CEO of the fact-checking site Snopes.com has acknowledged plagiarizing from dozens of articles done by mainstream news outlets over several years, calling the appropriations “serious lapses in judgment.”

From 2015 to 2019 – and possibly even earlier – David Mikkelson included material lifted from the Los Angeles Times, The Guardian and others to scoop up web traffic, according to BuzzFeed News, which broke the story Friday.

Mikkelson used his own name, a generic Snopes byline and a pseudonym when he lifted material, including single sentences and whole paragraphs on such subjects as same-sex marriage and the death of David Bowie, without citing the sources, BuzzFeed and Snopes said.

►Privacy:TikTok adds privacy updates for teens, including limits on notifications

►Tech assistance:How your smartphone can guide you through changes in COVID-19 guidance

Read full article here: www.usatoday.com